Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 65 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Organizace a řízení procesu integrace dětí s odlišným mateřským jazykem na základních školách
ZELENKOVÁ, Vendula
Tato diplomová práce je součástí projektu s názvem Vybrané aspekty integrace cizinců žijících v České republice a jejich vztah k sociální práci financovaného Grantovou agenturou Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích (reg. č. GAJU 101/2022/S). Diplomová práce se zabývá organizací a řízením procesu integrace dětí s odlišným mateřským jazykem na základních školách. Cílem diplomové práce je zjistit, jakým způsobem je na základních školách, kam docházejí žáci s odlišným mateřským jazykem, nastaven proces integrace z pohledu managementu školy. Praktická část se zabývá základními údaji zapojených škol vzdělávající děti s odlišným mateřským jazykem, které projevily zájem podílet se na výzkumu. Dále se zabývá průběhem integrace žáků na základních školách, nedostatky při integraci žáků a pomáhajícími subjekty při integraci žáků na základní školy. Rozhovor byl postaven na základě teoretických poznatků. Pro vyhodnocení dat bylo použito otevřené kódování v podtextu realizovaného rozhovoru. Výběrový soubor byl tvořen jednadvaceti školami z Jihočeského kraje, které projevily zájem se podílet na této práci. Na základě provedeného výzkumu byly zodpovězeny jednotlivé výzkumné otázky i cíl práce. Z výsledků vyplynulo, že každá integrace dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem je velmi individuální a vždy záleží na konkrétním dítěti a jeho motivaci naučit se český jazyk. Přestože tento postup při integraci dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem není nikde přesně stanoven, je velmi důležitý a rozhodně by se neměl podceňovat.
Sociální kompetence středního managementu školy
Košťálová, Vlasta ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Resumé Bakalá ská práce Sociální kompetence st edního managementu koly se zabývá kolským managementem. e í smysluplnost jeho len ní do t í úrovní podle vzoru podnikového managementu. Hlavní pozornost je v novaná kompeten ním model m, jejich vyu ití ve kolním prost edí se zam ením na sociální kompetence st edního managementu. Práce vychází z teorie podnikového managementu a ze zku eností anglického kolství. Klí ovým zdrojem je kniha A. Gold ízení sou asné koly. Teoretická ást se zabývá také kompeten ním modelem, definicí pojmu kompetence, sociálními kompetencemi zvlá . Kompeten ní modely ve kolním managementu jsou vyu itelné p edev ím ve výb rových ízeních p i obsazování klí ových mana erských pozic. Kompeten ní model dané pozice je nástrojem i ke zp tné vazb a k hodnocení. Vyhodnocení dotazník potvrdilo tvrzení, e mechanické p enesení len ní podnikového managementu do kolního prost edí není vhodné. Dále se prokázalo, e nejsporn j í pozicí pro za azení do úrovn managementu je zástupce editele. Výsledky dotazníku poukázaly na rozdílné názory na sociální kompetence vysokého a st edního managementu koly. Hlavním p ínosem práce jsou vý e popsaná zji t ní, která jsou vyu itelná pro obsazování mana erských pozic ve kole a pro práci editele se svými kolegy. Zji t ní jsou zárove výzvou k dal ímu studiu a zkoumání.
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12
Vacková, Jitka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Manažerská práce zástupkyň ředitelek čtyřtřídních mateřských škol v Praze 4, 11 a 12 Abstrakt Bakalářská práce pojednává o manažerské práci zástupkyň ředitelek čtyřtřídních MŠ v Praze 4, 11 a 12. Pojednává o delegování manažerských funkcí na zástupkyně ředitelek těchto MŠ. Zabývá se spoluprací ředitelek a jejich zástupkyň, zjišťuje úroveň jejich manažerských kompetencí z pohledu jich samých i z pohledu ředitelek. Bakalářská práce srovnává podmínky zástupkyň ředitelek MŠ pro jejich manažerskou činnost a porovnává práci statutárních zástupkyň a vedoucích učitelek. Bakalářská práce se v teoretické rovině zabývá pojetím školského managementu a vymezuje jeho specifika, definuje členění manažerských funkcí a zabývá se jejich delegováním společně s motivací. Klíčová slova Školský management, manažerské funkce, delegování, kompetence
Evaluace a autoevaluace školského managementu
Geringová, Lenka ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na průběh evaluace a autoevaluace školského managementu ve střediscích volného času (dále jen SVČ) ve Středočeském kraji a v Praze. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem a zda vůbec evaluace a autoevaluace školského managementu v SVČ probíhá, a to včetně zdrojů, metod a kritérií, které jsou používány. V teoretické části diplomové práce je vymezen původ a význam pojmu evaluace a autoevaluace a představení hlavních teorií této disciplíny v rámci tzv. Stromu evaluačních teorií. Dále je zde SVČ zařazeno do systému českého školství a typů vzdělávání, formálního, neformálního vzdělávání a informálního učení. Jednotlivé kapitoly se zabývají obecným představením organizace SVČ, vymezením školského managementu (včetně zákonem stanovených požadavků na vzdělání), evaluačními nástroji, projekty, metodami, kompetencemi a kompetenčními modely středního managementu v SVČ. Jsou zde představeny evaluační nástroje vytvořené pro potřeby SVČ, především online systém OLINA. V empirické části jsou data zpracována kombinací kvantitativního šetření (dotazníkové šetření v SVČ Středočeského kraje a Prahy) a případové studie, kdy analýza aktuálního stavu evaluace a autoevaluace ve vybraném SVČ mapuje procesy evaluace a využívání výsledků těchto procesů pro podporu profesního rozvoje středního...
Delegování činností na střední management základní školy
Zralá, Lucie ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Bakalářská práce Delegování činností na střední management základní školy se zabývá školským managementem. Vychází ze vzoru podnikového managementu, který člení management do tří úrovní. Hlavní pozornost je věnována střednímu managementu, konkrétně metodickým orgánům na základní škole, resp. jejich vedoucím pracovníkům, mapuje jejich postavení, roli, vykonávané činnosti, potřebné kompetence. Téma práce vychází z přesvědčení, že ačkoli jsou dnes ředitelé školy natolik přetěžováni administrativními činnostmi, že mají problém naplnit všechny aspekty a role, které jim řídící funkce přináší, delegování svých pravomocí a tím i potenciál svých učitelských sborů z různých důvodů efektivně nevyužívají.
Analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu
Hodničák, Jan ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Předmětem diplomové práce je analýza optimalizace středních škol ve Varnsdorfu od procedury její přípravy, procesu projednávání a schvalování, až po její realizaci. Výzkum vychází z podkladů dvou kvalitativních výzkumných metod:  participačního pozorování,  rozboru dokumentů - artefaktů. Závěr diplomové práce vychází z triangulace, z průniku jednotlivých výzkumných metod, a obsahuje mimo jiné doporučení pro MŠMT ČR, odbory školství mládeže a tělovýchovy krajských úřadů, zastupitele krajů a managementu škol, které připravují optimalizační projekty. Zvláštní pozornost je věnována dopadu optimalizace na VOŠ a SPŠ Varnsdorf.
Vzdělávací potřeby ředitelů mateřských škol v Praze
Kuchyňka, Daniel ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělávacími potřebami ředitelů mateřských škol v Praze. Cílem bylo zjistit současné vzdělávací potřeby uvedené skupiny řídících pracovníků a srovnat je s aktuální vzdělávací nabídkou na území hlavního města Prahy. Teoretická část vychází z odborné literatury, z aktuálního stavu v předškolním vzdělávání a jiných dostupných zdrojů. Výzkumná část byla založena na dotazníkovém šetření a jeho následné analýze. Výsledkem je vytvoření uceleného obrazu dalšího vzdělávání ředitelů mateřských škol s ohledem na jejich potřeby. V závěru bakalářské práce je potvrzen zájem ze strany ředitelů o další vzdělávání v oblasti školského managementu, ale zároveň je poukázáno na omezené časové možnosti samotných ředitelů a na zjištěnou nedostatečnou vzdělávací nabídku a špatné nastavení celého systému manažerského vzdělávání ve školství.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 65 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.